hassaku705のブログ

Daily report

記録と英語学習を兼ねて英語日記を書いています。

The new attendance management system

Today, my company's Department of general affairs held a briefing session about the new attendance management system.

I attended the session on behalf of my department.

Right now, a person in charge of attendance management inputs data into the system.

Under the new system, each employee will input their own data such as overtime hours, paid absence and compensatory leave.

Unbelievably, the new system is going to start the day after tomorrow!

My husband, who is a programmer, suspected that the completion of the system was delayed to cause this situation.

 

今日は、勤務先の総務部が、新しい勤怠管理システムについて説明会を開きました。

私は自分の部署を代表してこの説明会に出席しました。

今までは、勤怠管理の担当の人がデータを入力していました。

新しいシステムでは、各人が自分の残業時間、有給休暇、代休などのデータを自分で入力します。

信じられないことに、新しいシステムの運用開始は、二日後からです。

私の夫はプログラマーですが、システムの開発が遅れたのではないか、と推測していました。