hassaku705のブログ

Daily report

記録と英語学習を兼ねて英語日記を書いています。

My husband's hobby

My husband's hobby is taking monochrome pictures, using a film camera.

He develops and prints his own photos.

Also, he owns a scanner and an inkjet printer for high-end users.

He scans a film and prints it on the inkjet printer.

At the end of last year, we made our family New Year's card.

The address side was printed on my general-purpose printer, and the other side was printed on his high-performance printer.

Someone who received our card said that it was like a professionally made card.

This is the time when his hobby is useful once a year.

 

私の夫の趣味はモノクロ写真をフィルムカメラで撮影することです。彼は自分で現像し、紙に焼きます。
また、彼はハイエンドユーザー向けのスキャナーとインクジェットプリンターを持っています。
フィルムをスキャンして、プリンターで印刷します。
昨年末、私たち家族の年賀状を作りました。
宛名は私の汎用プリンターで印刷し、表側は彼の高性能プリンターで印刷しました。
年賀状を受け取った人から、ショップカードのようだ、と言われました。
彼の趣味が年に一度だけ役立つときです。